Теоретичний матеріал

    Пісня як один з елементів національно-культурного компонента змісту навчання англійської мови

    В даний час є природним те, що оволодіння іноземною мовою як засобом спілкування неможливе без знання особливостей культури країни, мова якої вивчається. Лінгвокраїнознавчий і комунікативний підходи до навчання іноземної мови взаємозумовлені і нерозривно пов'язані.
Процес формування комунікативної і
лінгвокраїнознавчої компетенцій включає в себе навчання не тільки знанням, але також і вмінню правильно «проживати ситуацію» в іноземному оточенні. Мета формування даних компетенцій - здійснення обміну між своєю культурою та культурою суспільства, мова якого вивчається, падіння бар'єрів, виникнення взаєморозуміння і єднання.
   Відомо, що пісня, особливо автентична, є важливим елементом будь-якої мови і тому заслуговує найпильнішої уваги. Крім того, пісня - це прекрасний засіб підвищення інтересу як до країни досліджуваної мови, так і до самої мови, а також ефективний спосіб повторення мовного матеріалу, особливо на старшому етапі навчання.
Характер пісенних текстів як автентичних матеріалів досить різноманітний. Вони можуть відрізнятися за лінгвістично
ю складністю, стильовою та історичною співвіднесенністю. Тому залежно від рівня навченості учнів, а також від проміжних і конкретних цілей уроку пісні використовуються по-різному.  
   

Пісня на уроці англійської мови.

    Формування фонематичних навичок передбачає перебудову звичної артикуляції на основі встановлення подібностей і відмінностей в проголошенні звуків у рідній та іноземній мовах, формування фонематичного слуху, а також оволодіння
технікою вимови іншомовних звуків. Все це на початковому етапі можливо тільки шляхом наслідування і повторення, краще хором, слідом за вчителем, аудіо-або відеозаписом. Аналізувати почуті звуки й усвідомлено управляти своїми органами мови школярі можуть у дуже обмеженому обсязі. Психологічно, діти сприймають і запам'ятовують пісні і скандування під музику набагато краще, ніж будь-який інший текст.
Крім того, їм більш зрозуміло і звично таке заняття як спів хором, ніж просто повторення хором окремих фраз.
   Крім формування вимовних навичок на початковому етапі навчання дуже важлива правильно поставлена ​​інтонація. Оволодіння іншомовною інтонацією передбачає формування аудитивних навичок сприйняття інтонаційного малюнка та його адекватне відтворення.

        Формування лексичних навичок передбачає оволодіння учнем правилами співвіднесення конкретної лексичної одиниці з іншими лексичними одиницями в лексичній групі, оволодіння навичками вибору і вживання лексики, а також смисловим сприйняттям лексичної одиниці в тексті. На початковому етапі навчання діти добре сприймають, запам'ятовують і відтворюють готові лексичні конструкції, особливо якщо вони римуються або вводяться під музику, ритм.
     
    Пісенний і музичний матеріал може успішно використовуватися не лише при навчанні аспектам мови, але і при формуванні мовної діяльності, особливо усного мовлення. На початковому етапі навчання англійське монологічне і діалогічне мовлення школярів дуже просте, тому що його розвиток значною мірою залежить від розвитку їхньої мовленнєвої діяльності рідною мовою.
Мовні кліше вводяться і заучуються дітьми цілком, без граматичного або структурного аналізу фрази або словосполучення. Принциповим моментом тут є використання автентичного мовного зразка, і тут пісні і вірші мають багато переваг перед прозовим матеріалом. Вони легко вводяться, легко запам'ятовуються, співати можна хором, що знімає психологічний прес з невпевнених у собі учнів. У дійсному пісенному матеріалі часто зустрічаються цілі фрази і окремі лексичні одиниці, характерні саме для розмовної мови.
  
   Вплив музики на психічні
процеси людського організму добре відомий, його вивченням займалися  психологи, медики, педагоги, і на даному етапі музика широко використовується в процесі навчання не тільки іноземним мовам. Для створення психологічного комфорту, творчої атмосфери на уроці музичний і пісенний матеріал залучається для вирішення 3-х основних завдань:
 - музичні (ритмічні) паузи-розминки;
 - фонова музика при проведенні письмових робіт;
 - музичні "хвилинки" для релаксації при переході від одного виду роботи до іншого.

     Англомовний пісенний матеріал в позакласній роботі
   На сьогоднішній день відчутна нагальна потреба в освічених, творчих та активних особистостях, здатних до самовдосконалення, взаєморозуміння та взаємодії з носіями різних мов та культур. Формуванню таких особистостей у значній мірі сприяє вивчення іноземних мов.
      Широкі можливості у зв’язку з цим має позакласна робота, яка у порівнянні з роботою на уроках, дає змогу дітям проявити більше  творчості, ініціативи, самостійності, охопити велику кількість бажаючих. Так, під час тижня іноземної мови учні збирають інформацію про традиції та звичаї європейців, презентують тематичні  проектні роботи, інсценують казки, байки, співають пісні мовою оригіналу. Цікавими заходами є інформаційний вісник «Чи знаєте ви що?», вікторина «Мудре слово» про використання англійських прислівїв, подорож «У гості до європейців». Заключним мажорним акордом є проведення фестивалю іноземної  пісні. Зазвичай фестиваль має тему. Отже, учні виконують пісні, які відповідають темі, стилю і т.д.


   Пісня допомагає формуванню комунікативної та лінгвокраїнознавчої компетенції і сприяє обміну між своєю культурою та культурою країни, мову якої вивчають, викликає емоції та сприяє запам’ятовуванню нової інформації, а також сприяє активізації пізнавальних здібностей та зацікавленості учнів, дає стимул для практичного володіння іноземними мовами та розвитку своїх здібностей.


   

Комментариев нет:

Отправить комментарий